Direktlänk till inlägg 6 mars 2008

Alex

Av Familjen Skolman - 6 mars 2008 11:40

Godmiddag kära läsare. Det hände en mycket underlig sak på förmiddagen. Katrin var som vanligt iväg på något av sina välgörenhetsmöten. Jag vet inte om det var Läkare utan gränser, Frälsningsarmén eller något annat. Eftersom jag var ensam tänkte jag passa på och skaffa ny firmabil åt Schulmangruppen.


Sagt och gjort, jag tog en taxi ut till Svenska Bil i Akalla (fy fan) och efter en halvtimme hade jag hittat en trevlig Saab 9-5 Aero.


"Jag har ett förslag till er", sade jag till försäljaren.


Han lystrade uppmärksamt - jag trodde att han såg jorldens affärsmöjlighet framför sig.


"Om vi får bilen gratis så sätter vi på Schulmangruppens nya logga - det blir antingen en liten apa med stånd eller ett par stora vita tänder. Bredvid den får ni sätta Svenska Bils logga. Vad sägs om det?"


Den obildade mannen tittade enfaldigt på mig.


"Shulmangruppen, vad fan är det?", undrade imbecillen

"Vad? Det är jag och min bror. Vi bloggar åt den nästan rikstäckande tidningen Värmlands Folkblad. Vi är kändisar, har vip-kort på Stureplansgruppens krogar och vi bor i innerstan", förklarade jag.


Försäljaren började skratta. Fortfarande när jag gick ut genom dörrarna hörde jag hans skratt eka i bilhallen. Jag förstår inte vad det var som var så roligt. Fy fan för bilförsäljare.


Nej, nu måste jag pigga upp mig med lite lunch. Jag ska träffa en gammal bekant som arbetar växelvis på Riche och Teatergrillen (ibland är han även med i TV!!!). Han är lite långhårig, men annars mycket sympatisk. Har jag tur så bjuder han på lunch:



 
 
Berglund

Berglund

6 mars 2008 12:17

Haha, oslagbart!

Testa med asiatiska bilar, de brukar i regel ha bättre humor...Toy o ta.

http://berglundbloggar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

apgap

6 mars 2008 13:31

Häjj! Jag vill bilda en FAN-klubb för din sajt/blågg. Loggan skall bli som den du vet på människan utveckling från apa till homo sapiens.
Fast i detta fall skall den börja med en sköldpadda (SKALMAN), halvupprest gorilladreglande missfoster (SKELMAN), en alkoholist med en pava (SKÅLMAN) och sist en välutbildad slipsninsse med glajjer rakryggad och stolt(SKOLMAN)
En skapelseberättelse liksom.

 
Ingen bild

Lazlo

6 mars 2008 13:51

Jag vill bara ha mer! Fortsätt!!!

 
Jejjs

Jejjs

6 mars 2008 14:01

helt förjävligt bra ! ! ! !

http://Jenniferisaxon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Skolman - 13 mars 2008 10:40

Igår skulle jag köra till mitt så kallade jobb i min Smart. När jag kommer körande på Birger Jarlsgatan kliver en gammal kärring rakt ut i gatan framför bilen. Mäh! Jag stampade givetvis på gasen. Man hörde hur stålet i rullatorn krökte sig under bil...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 17:11

Situationen med Calle och Klara börjar bli väldigt ohållbar. Jag hörde precis hur Calle bad Klara, vår praktikant, att hämta några pärmar i arkivet. Detta gjorde mig misstänksam, eftersom vi varken har pärmar eller arkiv. Jag följde därför med Klara,...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 14:17

Igår var en reporter från Amelia hemma hos mig och Alex för att göra ett Hemma hos-reportage. Det hade några minnesvärda stunder.   Reportern: – Och den här spegeln med rakbladet och de vita linjerna på kaffebordet, det är någon sorts prydnadsa...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 11:55

I morse hände det som jag visste skulle hända, men ändå fruktade. Jag satt som vanligt vid mitt skrivbord och byggde skidbackar i kolahögen, när jag hörde ett gällt vrål utifrån korridoren, tätt följt av ett fräsande, elektriskt ljud:  – Waaaaa...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 10:14

Som ni säkert hört har jag fått besked om att min anmälan mot dörrvakterna på Spy Bar inte kommer att leda till förundersökning. Jag har därför skrivit följande öppna brev till Rikspolisstyrelsen.    "De tyska trupptransporterna genom Sverige under a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards