Direktlänk till inlägg 25 februari 2008

Katrin

Av Familjen Skolman - 25 februari 2008 19:40

Ni har säkert sett det där osmakliga YouTubeklippet där några vakter på Spy Bar har anlitat en kvinnlig skådespelerska för att svartmåla mig. Dessa människor kan inte ha en enda moralisk fiber i kroppen. I själva verket gick händelsen till enligt följande:

Efter en fördrink hos Horace Engdahl där vi diskuterade årets potentiella nobelpriskandidater hade jag tagit en sväng på Spy Bar, noblesse obligé liksom. Jag beslöt mig för att lämna etablissemanget tidigt, då följande inträffade…

Katrin: – Ursäkta, min gode man, ni står i vägen. Jag måste hem för att sätta ut långfilen så att jag och min celebre make har något att frukostera på efter joggingrundan i morgon bitti.

Vakt (påtagligt påverkad av narkotiska preparat, gissningsvis amfetamin): – Dra åt helvete, polackhora, vi har för i helvete just öppnat! In och sup mer innan jag sätter en bonusvinkel i näsbenet på dig!

Katrin: – Hör här, jag är beredd att ge mitt liv för den yttrandefrihet vi alla åtnjuter i det här landet, men som en personlig fotnot måste jag ända påpeka att det du just sa var superonödigt…

Vakt (stirrandes på mig blodsprängda grisögon, pupillerna som nålsuddar): – Fy fan, fy fan, fy fan för såna som dig… belästa brudar som tror att ni är något… NU JÄVLAR SKA DU DÖ!

Jag skulle precis göra ytterligare ett försök att få till stånd en diplomatisk lösning, när plötsligt Alex kom framskridande genom folkmassan, mörk, reslig, med sin lugg fläktandes i pannan på ett manligt sätt, och helt sonika bara stoppade in vaktens huvud i munnen och med ett kontrollerat svep av övre tandraden kapade senor och ben i nacken och skilde huvudet från kroppen. Därpå spottade han ut den kalsnaggade kroppsdelen i rännstenen, och den avvek snabbt medelst rullning i rät vinkel över Kungsgatan och vidare ned mot Nybroviken.

Man förstår att de blev tvunga att begå hatbrott på YouTube, eller hur? Mäh!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Skolman - 13 mars 2008 10:40

Igår skulle jag köra till mitt så kallade jobb i min Smart. När jag kommer körande på Birger Jarlsgatan kliver en gammal kärring rakt ut i gatan framför bilen. Mäh! Jag stampade givetvis på gasen. Man hörde hur stålet i rullatorn krökte sig under bil...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 17:11

Situationen med Calle och Klara börjar bli väldigt ohållbar. Jag hörde precis hur Calle bad Klara, vår praktikant, att hämta några pärmar i arkivet. Detta gjorde mig misstänksam, eftersom vi varken har pärmar eller arkiv. Jag följde därför med Klara,...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 14:17

Igår var en reporter från Amelia hemma hos mig och Alex för att göra ett Hemma hos-reportage. Det hade några minnesvärda stunder.   Reportern: – Och den här spegeln med rakbladet och de vita linjerna på kaffebordet, det är någon sorts prydnadsa...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 11:55

I morse hände det som jag visste skulle hända, men ändå fruktade. Jag satt som vanligt vid mitt skrivbord och byggde skidbackar i kolahögen, när jag hörde ett gällt vrål utifrån korridoren, tätt följt av ett fräsande, elektriskt ljud:  – Waaaaa...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 10:14

Som ni säkert hört har jag fått besked om att min anmälan mot dörrvakterna på Spy Bar inte kommer att leda till förundersökning. Jag har därför skrivit följande öppna brev till Rikspolisstyrelsen.    "De tyska trupptransporterna genom Sverige under a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards