Direktlänk till inlägg 25 februari 2008

Alex

Av Familjen Skolman - 25 februari 2008 19:53

Hahaha, jag är rädd för att Katrin överdriver nedanstående räddningsinsats lite grann. Det som hände var att jag hörde plötsligt de upprörda rösterna från garderobstrakten. Jag begav mig dit och såg då min älskade hustru i ivrigt samspråk med en representant ur arbetarklassen - jag förstod inte då att det var en vakt. Men som den gentleman man är fostrad till så gick jag fram till mannen och sade stillsamt: "Jag förstår att ni har haft en svår uppväxt, låt mig berätta lite om min egen". Så började jag berätta om gympaläraren som alltid bad mig att klättra upp i repen. Väl där uppe skrek han "Bra Schulman, nu vet jag att du är klen i armarna, men bit tag med dina jättegaddar i repet för nu ska du vara kvar där resten av lektionen. Istället för att springa runt och desperat tafsa på brudarna". Så jag blev tvungen att hänga i mina tänder... Det är en väldig tur att de redan då var stora. Ja, i alla fall så berättade jag den här historien för vakten som föll i gråt. För plötsligt mindes han sin egen skolgång och varför han hade börjat käka anabola - han var också klen och fick inga tjejer. Jag sade förstående till honom att "där ser du, vi har alla olika sätt att hantera barndomskomplex. Du äter piller och jag skriver bloggar." Vi grät en skvätt tillsammans och under tiden smet Katrin ut. Det var egentligen allt som hände. Jag förstår inte hur det där konstiga klippet hamnade på Youtube.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Skolman - 13 mars 2008 10:40

Igår skulle jag köra till mitt så kallade jobb i min Smart. När jag kommer körande på Birger Jarlsgatan kliver en gammal kärring rakt ut i gatan framför bilen. Mäh! Jag stampade givetvis på gasen. Man hörde hur stålet i rullatorn krökte sig under bil...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 17:11

Situationen med Calle och Klara börjar bli väldigt ohållbar. Jag hörde precis hur Calle bad Klara, vår praktikant, att hämta några pärmar i arkivet. Detta gjorde mig misstänksam, eftersom vi varken har pärmar eller arkiv. Jag följde därför med Klara,...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 14:17

Igår var en reporter från Amelia hemma hos mig och Alex för att göra ett Hemma hos-reportage. Det hade några minnesvärda stunder.   Reportern: – Och den här spegeln med rakbladet och de vita linjerna på kaffebordet, det är någon sorts prydnadsa...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 11:55

I morse hände det som jag visste skulle hända, men ändå fruktade. Jag satt som vanligt vid mitt skrivbord och byggde skidbackar i kolahögen, när jag hörde ett gällt vrål utifrån korridoren, tätt följt av ett fräsande, elektriskt ljud:  – Waaaaa...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 10:14

Som ni säkert hört har jag fått besked om att min anmälan mot dörrvakterna på Spy Bar inte kommer att leda till förundersökning. Jag har därför skrivit följande öppna brev till Rikspolisstyrelsen.    "De tyska trupptransporterna genom Sverige under a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards