Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Calle

Av Familjen Skolman - 28 februari 2008 10:07

Igår var det dags: Kvällen för Alex stora återförening med Vimal Kovacs -Stureplansgruppens högste höns och Stockholms genom tiderna mest inflytelserika kulturpersonlighet (detta tack vare sitt spritmonopol i kombination med journalistkårens grava alkoholism och aldrig sinande behov av att sätta på sjuttonåriga tjejer).


Snabb resumé för er som just kommit: Katrins objektiva expertutlåtande om Spy Bars vaktkårs allmänbildning och mentala kapacitet föll inte i god jord, och hon kastades ut. Alex stoppade då in vaktchefens huvud i munnen och kapade det från nacken med hjälp av det tolv tons tryck han kan generera i sitt överbett. När Alex en tid senare hade idétorka på sin vf.se-blogg såg han ingen annan råd än att be Vimal, sin förre chef, fara åt helvete. Sedan dess har relationerna varit frostiga.  


Igår kväll svassade Alex runt framför spegeln, lika stressad som en homosexuell singelkille vars buttplug just råkat glida helt och hållet i tjocktarmen och nu inte går att få grepp om på grund av allt glidmedel (vilket faktiskt hände Viktor Barth-Kron en gång, enligt Katrin). Alex provade slipsar och skjortor.

– Ser jag bra ut i den här? Ser jag bra ut i den här?

Väl på Sturecompagniet började försoningen bra. Vimal lät sig smickras när Alex spelade på alla trevliga stunder de haft tillsammans i Vimals kontor:

– Aldrig har ett ollon smakat så gott, det har du mitt ord på...


Till sist lät sig Vimal blidkas. Han lättade på Armanibältet och särade  på skinkorna, redo att motta familjen Schulmans förstföddes näsa i Stureplansgruppens traditionella vänskapsceremoni. Alex dök snabbt in.


Då hände det som inte fick hända. Trots idoga nässköljningar för att undvika just detta scenario råkade rester av den kaustiksoda som Alex snortade från mitt skrivbord i går morse i tron att det var kola få kontakt med de känsliga slemhinnorna i den kovacska ändtarmen.

– Aaaaaaah! Schuuuuuulmaaaaaan!

  Vimal satte av genom lokalen som ett balkanskt fyrverkeri, inte olik trollet som försökte värma bakdelen i ugnen i SVT-klassikern "Trolltyg i tomteskogen".


I efterspelet dömdes Alex till att sitta i skamvrån på The Lab och tälja etthundra träfigurer, med tänderna. Men skrattar bäst som skrattar sist – föga anade Vimal att vår morfar var halvbäver på mödernet.


I mitt nästa inlägg tänker jag återge den annons jag precis lade ut på Knullkontakt. Missa den inte!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Skolman - 13 mars 2008 10:40

Igår skulle jag köra till mitt så kallade jobb i min Smart. När jag kommer körande på Birger Jarlsgatan kliver en gammal kärring rakt ut i gatan framför bilen. Mäh! Jag stampade givetvis på gasen. Man hörde hur stålet i rullatorn krökte sig under bil...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 17:11

Situationen med Calle och Klara börjar bli väldigt ohållbar. Jag hörde precis hur Calle bad Klara, vår praktikant, att hämta några pärmar i arkivet. Detta gjorde mig misstänksam, eftersom vi varken har pärmar eller arkiv. Jag följde därför med Klara,...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 14:17

Igår var en reporter från Amelia hemma hos mig och Alex för att göra ett Hemma hos-reportage. Det hade några minnesvärda stunder.   Reportern: – Och den här spegeln med rakbladet och de vita linjerna på kaffebordet, det är någon sorts prydnadsa...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 11:55

I morse hände det som jag visste skulle hända, men ändå fruktade. Jag satt som vanligt vid mitt skrivbord och byggde skidbackar i kolahögen, när jag hörde ett gällt vrål utifrån korridoren, tätt följt av ett fräsande, elektriskt ljud:  – Waaaaa...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 10:14

Som ni säkert hört har jag fått besked om att min anmälan mot dörrvakterna på Spy Bar inte kommer att leda till förundersökning. Jag har därför skrivit följande öppna brev till Rikspolisstyrelsen.    "De tyska trupptransporterna genom Sverige under a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards