Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Alex, Calle, Katrin

Av Familjen Skolman - 28 februari 2008 20:55

Kära läsare! Det är torsdag, förfesten är ett faktum och det har ännu en gång blivit dags för oss att vara allvarliga för en stund.


Vi i familjen Schulman har alltid strävat efter uppmärksamhet. På sistone har vi dock kommit till insikt om att det finns viktigare saker att lära sig i livet: Ödmjukhet.


Vi ber nu om din hjälp. Vi vill lära oss att se oss själva som andra ser oss. Modern teknik har gjort detta möjligt.


Vi ber om att du som rör dig i våra kretsar, kring Stureplan och Östermalm, fotograferar oss med din mobilkamera om du ser oss. När som helst, så ofta som möjligt. Mejla sedan in bilderna till alexander.schulman@live.se.


Vi kommer att publicera alla bilder på denna blogg, tillsammans med självkritiska kommentarer. Skriv gärna några ord om var och när bilden är tagen, och i vilket sammanhang. Glöm inte det namn du vill hyllas under.


Vi tackar dig för att du vill göra oss den här tjänsten. Glöm aldrig att utan dig, läsare, är vi bara skuggor och stoft.


Det här projektet har ett namn. Vi kallar det (med en ordlek från engelskans slanguttryck för fotografering) Skjut en Schulman.


Ses vi redan ikväll på Laroy? Skjut en Schulman!

 
 
Ingen bild

Lisa86

28 februari 2008 21:28

Jag ska faan göra det! Jag ska ut ikväll!

 
Ingen bild

Roger

28 februari 2008 21:28

jag ska bli först med att plåta en schulman! måste bara fånga en först

 
Ingen bild

Af Gregerstedt

28 februari 2008 21:35

Inte innan jag gör det, mina vänner. Jag lägger mig på pass vid Svampen redan nu.

 
Ingen bild

Jonna

28 februari 2008 21:38

ja ska ha två på samma bild!!

 
Ingen bild

Linus

28 februari 2008 21:39

Jag ska ha alla tre, om möjligt

 
Ingen bild

Hazze

28 februari 2008 21:40

Jag kommer att stejka ut Cafféet. Har vi någon på Spyan och laroy???

 
Ingen bild

Dr Anonym

28 februari 2008 21:45

Ni kommer inte att hinna före mig. Jag JOBBAR fan på Stureplan. Är de där tar jag dem med kameran. Det är bara en tidsfråga.

 
Ingen bild

LisenFisen

28 februari 2008 21:59

vet inte om ja vågar… ska ja???

 
Ingen bild

Apan

28 februari 2008 23:53

RE: Linus

Det är omöjligt med tanke på Calles ringa storlek, om nu inte det äkta paret ligger ner på marken förstås.

 
Ingen bild

Hanna

29 februari 2008 02:38

JAG TROR JAG FICK KATRIN PÅ BILD!!

 
Ingen bild

asdfafd

29 februari 2008 02:45

ja tror jag tog alex tidigare idag ssschhkåll

 
Ingen bild

lallaren

29 februari 2008 09:54

Hanna och asdfafd. Har ni lyckats så är det fan stort!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Skolman - 13 mars 2008 10:40

Igår skulle jag köra till mitt så kallade jobb i min Smart. När jag kommer körande på Birger Jarlsgatan kliver en gammal kärring rakt ut i gatan framför bilen. Mäh! Jag stampade givetvis på gasen. Man hörde hur stålet i rullatorn krökte sig under bil...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 17:11

Situationen med Calle och Klara börjar bli väldigt ohållbar. Jag hörde precis hur Calle bad Klara, vår praktikant, att hämta några pärmar i arkivet. Detta gjorde mig misstänksam, eftersom vi varken har pärmar eller arkiv. Jag följde därför med Klara,...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 14:17

Igår var en reporter från Amelia hemma hos mig och Alex för att göra ett Hemma hos-reportage. Det hade några minnesvärda stunder.   Reportern: – Och den här spegeln med rakbladet och de vita linjerna på kaffebordet, det är någon sorts prydnadsa...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 11:55

I morse hände det som jag visste skulle hända, men ändå fruktade. Jag satt som vanligt vid mitt skrivbord och byggde skidbackar i kolahögen, när jag hörde ett gällt vrål utifrån korridoren, tätt följt av ett fräsande, elektriskt ljud:  – Waaaaa...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 10:14

Som ni säkert hört har jag fått besked om att min anmälan mot dörrvakterna på Spy Bar inte kommer att leda till förundersökning. Jag har därför skrivit följande öppna brev till Rikspolisstyrelsen.    "De tyska trupptransporterna genom Sverige under a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards