Direktlänk till inlägg 29 februari 2008

Alex

Av Familjen Skolman - 29 februari 2008 10:43

Godmorgon, kära läsare. Även idag skiner solen över Östermalm, som alltid. Jag kan faktiskt hälsa från den svenska överklassen att den mår bra, mycket bra. Ni behöver inte oroa er.


För egen del håller denna vecka på att utveckla sig på ett mycket oroväckande sätt. Ingen sol här, inte. Jag har nämligen tillbringat natten i Kronobergshäktet - anhållen, misstänkt för resande av livsfarligt vapen och misshandel, alternativt vållande av kroppsskada.


Saken var den att jag hade en härlig kväll. Först Laroy och sen Sturecompagniet. Ni anar inte vad kul man har när man är kändis. Allt är gratis, alla vill bjuda en makthavare. Men efter denna lyckade kväll så spårade allt ur. Katrin och jag var på väg hem och skulle gå passera hörnet Grev Turegatan/ Humlegårdsgatan, det hittar ni här: http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?vad=&var=grevgatan&StreetNumberId=100414164 Det visade sig vara ett hörn konstruerat av djävulen.


Katrin gick ett par steg bakom mig och sjöng en sång om Djurgården http://www.youtube.com/watch?v=1ekvTBtsi1I Allt var lugnt. Jag rundade hörnet och pang! Det tog tvärstopp! På andra sidan hörnet stod en ilsken man och svor. Hans panna satt fast i mina tänder. Överkäkens tänder. Där hängde han och sprattlade ilsket. När jag hade lirkat mig loss ringde han polisen. Som kom. En piketpatrull. De grep mig och körde mig till Kronoberg, där jag anhölls av jouråklagaren. Hela natten fick jag tillbringa iklädd endast kalsonger, strumpor och undertröja. I en kall cell med bara en plastklädd madrass. För någon timme sedan släpptes jag, men misstankarna kvarstår. Jag återkommer om detta.

 
 
Ingen bild

Joe Cocker

29 februari 2008 15:07

:-))) Detta hade faktiskt kunnat hända i verkligeten...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Skolman - 13 mars 2008 10:40

Igår skulle jag köra till mitt så kallade jobb i min Smart. När jag kommer körande på Birger Jarlsgatan kliver en gammal kärring rakt ut i gatan framför bilen. Mäh! Jag stampade givetvis på gasen. Man hörde hur stålet i rullatorn krökte sig under bil...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 17:11

Situationen med Calle och Klara börjar bli väldigt ohållbar. Jag hörde precis hur Calle bad Klara, vår praktikant, att hämta några pärmar i arkivet. Detta gjorde mig misstänksam, eftersom vi varken har pärmar eller arkiv. Jag följde därför med Klara,...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 14:17

Igår var en reporter från Amelia hemma hos mig och Alex för att göra ett Hemma hos-reportage. Det hade några minnesvärda stunder.   Reportern: – Och den här spegeln med rakbladet och de vita linjerna på kaffebordet, det är någon sorts prydnadsa...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 11:55

I morse hände det som jag visste skulle hända, men ändå fruktade. Jag satt som vanligt vid mitt skrivbord och byggde skidbackar i kolahögen, när jag hörde ett gällt vrål utifrån korridoren, tätt följt av ett fräsande, elektriskt ljud:  – Waaaaa...

Av Familjen Skolman - 12 mars 2008 10:14

Som ni säkert hört har jag fått besked om att min anmälan mot dörrvakterna på Spy Bar inte kommer att leda till förundersökning. Jag har därför skrivit följande öppna brev till Rikspolisstyrelsen.    "De tyska trupptransporterna genom Sverige under a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards