Alla inlägg den 29 februari 2008

Av Familjen Skolman - 29 februari 2008 10:43

Godmorgon, kära läsare. Även idag skiner solen över Östermalm, som alltid. Jag kan faktiskt hälsa från den svenska överklassen att den mår bra, mycket bra. Ni behöver inte oroa er.


För egen del håller denna vecka på att utveckla sig på ett mycket oroväckande sätt. Ingen sol här, inte. Jag har nämligen tillbringat natten i Kronobergshäktet - anhållen, misstänkt för resande av livsfarligt vapen och misshandel, alternativt vållande av kroppsskada.


Saken var den att jag hade en härlig kväll. Först Laroy och sen Sturecompagniet. Ni anar inte vad kul man har när man är kändis. Allt är gratis, alla vill bjuda en makthavare. Men efter denna lyckade kväll så spårade allt ur. Katrin och jag var på väg hem och skulle gå passera hörnet Grev Turegatan/ Humlegårdsgatan, det hittar ni här: http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?vad=&var=grevgatan&StreetNumberId=100414164 Det visade sig vara ett hörn konstruerat av djävulen.


Katrin gick ett par steg bakom mig och sjöng en sång om Djurgården http://www.youtube.com/watch?v=1ekvTBtsi1I Allt var lugnt. Jag rundade hörnet och pang! Det tog tvärstopp! På andra sidan hörnet stod en ilsken man och svor. Hans panna satt fast i mina tänder. Överkäkens tänder. Där hängde han och sprattlade ilsket. När jag hade lirkat mig loss ringde han polisen. Som kom. En piketpatrull. De grep mig och körde mig till Kronoberg, där jag anhölls av jouråklagaren. Hela natten fick jag tillbringa iklädd endast kalsonger, strumpor och undertröja. I en kall cell med bara en plastklädd madrass. För någon timme sedan släpptes jag, men misstankarna kvarstår. Jag återkommer om detta.

Av Familjen Skolman - 29 februari 2008 09:03

God morgon. Jag sitter här i min egen avföring och väntar på den polska städfirma som min mor, Lisette, har anlitat för att byta ut tidningspappret på golvet i min lägenhet en gång i veckan. Just idag finns det ett specifikt skäl till att jag gjort ifrån mig på parketten (till skillnad från i vanliga fall, då detta bara kommer sig av en revirinstinkt som jag har från födseln, vilket i sin tur beror på att mamma under ett tillfälligt kåtslag av misstag tog fel på min far och en exceptionellt ful spindelapa som råkat hoppa in genom fönstret i hennes sovrum en kväll under en storviltsjakt i Afrika… ja, det är en lång historia).


Skälet är hur som helst att jag suttit och uppdaterat Knullkontakt en gång var tionde sekund hela natten i hopp om svar på min annons. Men icke.


Ändå har jag på känn att något snart rullar in. Mitt apväderkorn säger det. Fortsättning följer.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards