Alla inlägg under februari 2008

Av Familjen Skolman - 25 februari 2008 17:51

Förresten, såg ni TV4:s inslag med mig? Jag plattade verkligen till von Sievers. Ni kan läsa om det här: http://www.expressen.se/noje/1.1061272/alex-schulman-till-motattack

Av Familjen Skolman - 25 februari 2008 17:45

Jag funderar på att stoppa Katrins diktläsning ikväll. Den känns inte helt comme il faut. I ärlighetens namn är jag rädd för att den kan såra Calle. Det kan bli lite som när jag hade gymnastik i högstadiet. Jag fick aldrig vara med på redskapsgympan, eftersom läraren alltid sade att det inte var lönt att jag provade att hoppa över bockar och plintar. "Tänderna kommer ändå att vara i vägen", sade han alltid. De andra skrattade. Nej, jag måste nog stoppa Katrin...

Av Familjen Skolman - 25 februari 2008 12:00

Måste lägga till en sak. Jag blev plötsligt lite nedstämd. Tänk om Steffo blir lite ledsen av mailen... Men nu är det för sent att stoppa. Jag kanske skulle köpa en Spa-helg åt honom. Lite träning, lite gå ner i vikt, dricka apelsinjuice och så där. Skulle inte det göra honom gladare? En gärning i den sanna schulmanska adelsmannatraditionen.

Av Familjen Skolman - 25 februari 2008 11:48

Vi har fixat världens överraskning åt Calle, Alex vill göra honom glad. Ni vet, Calle har ju lite problem med tjejer.. Först ska vi till Pontus och käka och sen ska vi till Viprummet på Spy Bar. Asså, vi har fixat typ allt. Drinkbord och hela kitet. Så kan packet stå och titta på när vi firar Calle. Jag blev så inspirerad av Finnegans Wake att jag har skrivit en asbra dikt till honom. Den går så här:


Våran egen lille Calle,

han får aldrig knulla,

trots sin söta balle,

får han bara skinnfliken rulla.

Men nu när du njuter av detta år,

och står där i bästa skrud,

så kanske det äntligen för dig går,

ihop med nån blonderad förortsbrud.


Asbra, va!!!! Ni vet han är ju så jävla liten så det är ju nästan aldrig nån brud som ser honom. Fan asså va kul vi kommer att ha ikväll. Alla som e important i stan ska med. Sigge E, Viggo C, Claes de F, Dominika P och ett helt gäng till. Hoppas Calle gillar min superroliga dikt. Btw jag har köpt ny väska. En supersnygg Bottegaväska. Supernajs. PS. I morgon ska jag börja läsa Hugo Grotius: De Jure Belli ac Pacis. Mina polare säger att den är superbra.

Av Familjen Skolman - 25 februari 2008 11:47

Satan, vilka roliga prylar som Alex och jag kommer på. 1000apor kommer att bli en jättesuccé bland alla korkade lantisar på bondvischan. Hahaha - Steffo vill inte åka med negrer. Skitkul. Fan vad de kommer att garva ute i Skithusmyren, eller vad alla ställen utanför Stockholm heter. Ikväll ska det bli fest. Alex och Katrin har fixat en överraskning. Undrar om man ska få ligga ikväll?

Av Familjen Skolman - 25 februari 2008 11:39

Calle och jag har suttit och klurat ut roliga skämt som kan vi publicera på  sajten 1000apor. Den bästa grejen vi har kommit på är att vi ska skicka ett falskt mail från Steffo till Taxi Stockholm. Fy fan vad kul det är, Steffo ska skriva att han aldrig mer åker med Taxi Stockholm om det är negrer som kör. Fattar ni??? Fy fan vad roligt, vilket jävla liv det kommer att bli. Expressen och Aftonbladet kommer att ringa Steffo och fråga om han är rasist. Jag får ont i magen av alla skratten. Nu måste jag sluta, ikväll ska vi ut med Calle. Vilken rolig dikt Katrin har skrivit åt honom. Åh, Katrin min duktiga lilla fru... Min egen lilla räka.

Av Familjen Skolman - 25 februari 2008 09:40

Jag och Alex va och såg There Will Be Blood i går kväll. Så superbra film!! Jag har varit en stor beundrare av Paul Thomas Anderson ända sedan Happiness, och Magnolia var ju så superunderbar!? Juxtapositionerna mellan karaktärernas olika levnadsöden, som liksom graviterar mot en enorm gemensam slutsats. 


Seriöst, hur underbart är det inte när man kan gå på en film och inte bara bli förströdd för stunden, utan också lära sig något om livet? En tjej på raden bakom mig satt typ och sov hela filmen, och jag var såå nära att bara säga till henne efteråt att "livet är fullt av underbara saker, det viktiga är att man är uppmärksam".


Daniel Day-Lewis gör ett otroligt gripande porträtt av en extremt girig man som offrar allt och alla i sin väg för att nå framgång. Tur att Alex inte är sådan! Puss Alex!

Av Familjen Skolman - 25 februari 2008 09:17

Mäh! Är det bara ja som tänkt på att Schrödingerekvationen går och tillämpa på köerna till Spyan??? Puss Alex! jag älskar vår blogg redan!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards